dinsdag 29 juli 2014

One our way to USA 2014

Na heel veel dagen wachten is het dan zover, de wekker gaat vandaag af om op vakantie te gaan...
Gisteren zijn we al ingecheckt op Wick na dus gaan we wat eerder richting Schiphol, Sjaak is vandaag de chauffeur en rond 11 uur staan we klaar voor incheckbalie 20 voor de vlucht naar Reykjavik. Gelukkig krijgt ook Wick hier zijn  boardingpass en kunnen we toch met z'n 4tjes op pad. We lopen nog even langs de bloemenzee MH17, wat een verdriet en zo indrukwekkend, ik kan hier geen foto van maken... de tranen branden in m'n ogen ... wat een drama en dan sta jezelf op het punt van vertrekken, dus even slikken en weer doorgaan.

Hoewel we inchecken bij vertrekhal 3 gaan we door de douane bij vertrekhal 1. In dit gedeelte zijn we lang niet meer geweest, hier gaat alles al direct door de (body) scan, vlot geregeld allemaal. De meiden hadden een MacD bezoek in gedachten maar helaas hier is alleen de Burgerking en uiteraard de langste rij maar ja de kids hadden er wel trek in, dus aansluiten maar. Nog even wat shoppen en dan lopen we richting gate D66. Daar komen we Francine met haar ouders tegen, wat grappig, vanaf Reykjavik vliegen zijn naar Halifax.

We zitten op rij 12 en binnen 2 uur en 45 min komen we aan op Reykjavik airport, dat is wel veranderd sinds 1995 haha. De airport ziet er fris en fruitig uit, we vinden een tafeltje voor 4 en halen lekker wat sandwiches en koffie. We rekenen 5500 kronen af… geen idee maar dat bleek later euro 35 te zijn.

Inmiddels stroomt de hal aardig vol met alle passagiers voor de vluchten die hier naar oa Boston, Washington en JFK en EWR vertrekken. We melden ons bij gate 32 en stappen dan in de bus voor de transfer naar het vliegtuig die een stuk verder op ons staat te wachten. We stappen via een trap aan de voorzijde in, doet denken aan de Spanje vluchten van vroeger. De wind waait er lekker en het is een graad of 14.

Wederom zitten we weer op rij 12 en binnen 5 uur en 40 minuten zien we New York wow we zijn er !!!

Bij de douane waren we direct aan de buurt, de meneer moest 3 x next roepen jeetje dat was snel. Bij de bagageband kwamen de koffers al een van de laatsen de band af, altijd een pfff momentje. Op naar de groundtransportation voor de geboekte transfer van Goairlink naar Manhatten, om 20.00 uur zitten we al in het busje ( binnen een uur na landing)

helemaal blij maar toen ging de gezellig Spaanstalige chauffeur het busje nog even bomvol laden met nog meer toeristen en bagage… de radiozender op zeer vreselijke Spaanstalige muziek, tanken onderweg kris kras door Manhattan ,want er waren wel eens wat straten opgebroken, zo tikte de tijd aardig door en wij waren gesloopt. Om 22.00 uur bij het hotel, waar we op de hoek van de straat werden afgezet want het was zo druk ja duh geen fooi voor deze meneer. Gelukkig was het hotel niet ver en konden we inchecken in kamer 803 waar we niet veel meer van meekregen en heel snel ons bed ingedoken zijn... sleep well.

1. Dat is wel een fijne korte vlucht naar NY vanaf Reykjavik en snel door de douane. Wel even balen van de taxi maar jullie zijn er maar mooi. Heel veel plezier de komende tijd.

2. Zo jullie zijn er ook!!!
    Gezellig en nu maar genieten wij lezen mee want NY staat ook nog steeds op ons lijstje...

3. Is dan een klein minpuntje die taxi, maar goed dat weet je dan weer voor de volgende keer.
    Ben benieuwd naar jullie avonturen in NY.
    Grtz.Yvonne

4. Over minder dan 2 weken gaan we jullie nadoen dus we lezen met extra veel interesse mee. Veel plezier.

5. De vakantie kan beginnen, veel plezier!!

6. Hallo Wick, ben je al een beetje 'in the picture' ?

Ik vermoedde al dat je het Nikon laten.

Geniet samen lekker van deze vakantie.