donderdag 7 augustus 2014

Canada here we come

In dit hotel is het ontbijt niet inclusief, we kopen wat in het winkeltje in de lobby en ontbijten prima. Er zijn in dit hotel wel, laat ik het zo zeggen bijzonder figuren, beetje rare maten allemaal haha.

Weer inladen en op weg naar Watkins Glen State Park, een half uurtje hier vandaan.

Wat ligt dit in een leuk dorpje, we zijn nog vroeg en kunnen helemaal vooraan bij de Glen parkeren. Het park ligt in een 60 meter diepe kloof die tijdens de ijstijd door een gletsjer in de rotsen is uitgeslepen. Op de bodem van de kloof stroomt Glen Creek, over een afstand van 3 kilometer gaat het water hier 120 meter naar benenden via een reeks van 19 watervallen en stroomversnellingen.

Wij zien de Entrance Falls, gaan de Sentry bridge over en lopen achter waterval langs bij de Cavern Cades. Het is er lekker koel in de kloof, het pad gaat over veel ( natte) traptreden omhoog naar de Suspencion Bridge.

We wandelen naar de Lilly Pond , spotten wildlife iiieeehh

We lopen de trail terug naar de ingang van het park terug. Erg mooi om te hebben gezien.Inmiddels is het er heel druk en staat de parkeerplaats vol.

Hier vlakbij zagen we al een Dunkin' Donuts dus daar even een lekkere cappucino halen met.... een donut, we hebben al zoveel inspanning geleverd haha. We rijden nog even door het plaatsje, wat ons doet denken aan Helen/Georgia, en zien het begin van Serenac Lake.

We rijden vervolgens langs het hele lake met onderweg veel wijnvelden en winery's. Ook zijn hier veel Amish boerderijen, we zien ze niet maar wel het wasgoed buiten wapperen.

Bij Geneva stopt de lake en rijden we nog een klein stukje binnendoor waar we met moeite de weg naar de I90 kunnen vinden, de snelweg naar Buffalo. Vreselijke weg dit, saai en vrachtwagens die rijden als idioten maar we moeten er doorheen. Stoppen nog even bij een service center en dan echt plankgas naar de Niagara Falls. Via via via rijden we de Rainbow bridge op, nou ja rijden, rollen zeg maar.
Eerst staan we in de rij om toll te betalen en dan weer in de rij om Canada in te komen.

But finally we are in Canada en rijden langs de Falls naar het Holiday in at the Falls op Murray Street. We parkeren de auto en zetten snel wat bagage in de kamer, het is inmiddels 1615 uur en om 1700 uur hebben we de boottocht met de Hornblower geboekt.

We wandelen naar beneden langs een mooi aangelegde straat met veel bloemen naar het Queen Victoria park, waar tot onze verbazing hele kolonies mensen zitten en liggen met hun koelboxen. We hebben het idee dat we in het Verre Oosten zijn aangekomen, jeetje wat een hoop gewaden en tulbanden hier...Anyway we kijken met een schuin oog naar de Falls en gaan in looppas naar de Hornblower toe. Hier weer een enorme rij voor tickets pffff wat doen al die mensen hier ;-) Wij hebben tickets thuis besteld en met het bevestigingsformulier kunnen we langs de rij met de trappen en lift naar benenden om daar naar de guest services te gaan om de echte tickets op te halen. Hup het laatste stukje van de rij nog in en kunnen we met onze roze regencapes de boot op.

We vinden een plekje linksafboven aan de railing en hebben direct uitzicht op de Bridal Falls aan de USA zijde, de mist van de watervallen voelen we al. Toettoet de boot gaat varen, eerst heel rustig en dan vaart de boot richting de Rainbow Falls aan de Canadese zijde, we varen zo de Falls in en worden soaking wet, haha we hebben dikke pret, Noa roept meteen nog een keer, bij Demi en mij zit de masacara achter de oren. Dit was echt de moeite waard, we maken voorzichtig foto's vanwege het geschommel en alle nattigheid. terug aan wal kopen we nog wat souvernirs en gaan weer omhoog naar straat niveau. Nog wandelen we rustig door het park en bekijken de Falls vanaf de bovenkant, wat een water blijft hier maar stromen.

Op een gegeven moment zijn we de drukte allemaal meer dan zat en gaan terug naar het hotel, wat een aardige klim ophoog is... We besluiten te gaan eten bij Restaurant Coco's wat bij het hotel hoort en eten er lekker salades en pizza.

In de avond worden de Falls verlicht dus we gaan weer de weg naar benenden af. Ook nu weer complete chaos op straat, wij vinden een plekje op een muurtje in het park waar ook een band de muziek verzorgd, prima lekker meezingen, uitzicht op de gekleurde Falls en pakken we ook het vuurwerk nog mee.

Is het toch weer laat geworden en morgen een lange dag rijden voor de boeg. De Niagara Falls zijn echt prachtig, jammer van alle drukte erom heen, prik daar maar doorheen.

1. Zo wat gaaf de niagara falls.
    Ja en die drukte daar houden wij eigenlijk ook niet zo van,maar ja iedereen wil dit moois zien natuurlijk.
    Have fun

2. Super gaaf zeg, jemig, wat een mooie route/reis is dit!!
    Ik ga me hier eens in verdiepen.
    Inmiddels veel plezier in Orlando!
    Gr Esther

3. He, herkenbaar, hier zijn wij ook een keer geweest. Vooral het boottochtje is de moeite waard, al dat geweld van het water en dan ook nog zo dichtbij. Wij vonden het super mooi, ook wel terg toeristisch, dat dan weer wel ;-(