woensdag 20 augustus 2014

Time to travel home

De wekker gaat voor half 7 af, wat is het vandaag.... de dag om weer naar huis te gaan. Allemaal eruit en ontbijten tot je vol zit ;-) De laatste spullen in de koffers en handbagage. Afval in de bakken, de handdoeken in de was en erna in de droger. Het beddengoed in de wasmachine, de vaatwasser aan, zo staan alle machines te draaien als wij de deur rond 0810 uur achter ons dicht doen. Koffers gaan met gemak in de minivan en zo rijden we weg uit Watersong, snif. De naast gelegen school is vandaag weer begonnen dus op de weg is het ook een stuk drukker. Over de 417 rijden we naar de airport, rond 9 uur zet Wick ons af met de bagage en ga ik alvast binnen kijken hoe de rij erbij AA uitziet... pfff best lang. Wick brengt de auto terug bij Alamo en met de nulbon is alles in orde. We hebben 1014 mijl op deze fijne Chrysler T&C gezet. Ik heb toch een kiosk gevonden waar ik zomaar in 1 keer ons allemaal heb ingecheckt, bagage heb afgerekend en waar ook de bagagelabels en boardingpasses uit komen rollen... Zo kunnen we de koffers afgeven bij de bagdropoff en kunnen we door de security heen, met de priority access passen is de rij iets korter maar nog lang genoeg om je te bedenken dat je zo wel een vlucht zou kunnen missen... Dan staat er ineens een securitydame, zij  vraagt how many... four.. en opent een poortje, zo skippen we een deel van de rij en zijn we snel door de controle heen. We lopen door naar de monorail en gate 16, het is nog een kwartier voor boarding. De vlucht vertrekt om 1045 uur, deze blijkt ook bomvol te zitten en er wordt gevraagd de handbagage eventueel in te checken als ruimbagage. We hoopten op een beetje vertraging aangezien we een lange overstap in New York hebben, maar de vlucht gaat er als een speer vandoor. We hebben onderweg goed zicht op de kustlijn. Vlucht verloopt prima, we zijn om 1315 uur alweer op JFK terminal 8.

We doen rustig aan en wandelen naar de bagage claim, de koffers draaien al rond op de band. Dan gaan we van boven naar beneden en weer naar boven om met de bagage naar terminal 7 te gaan. Hier kunnen we een halte nemen met de Airtrain. Het is tegen 1400 uur en de incheck balie gaat pas om 1700 uur open....tuurlijk maar is hier een plekje om te eten en drinken sir? ja hoor naar beneden weer hihi. Hier is de arrivals hall, klein hoor. Er staan maar een paar bankjes ( allen bezet) er is een kioskje van de Starbucks en Subway, hier vinden we een tafeltje en vermaken ons er tot 1630 uur met eten, drinken, staren naar mensen, tellen van taxi's en geen wifi... wat een airport...

Het wordt toch weer half 5 en gaan we weer met de bagage naar boven, departure hall, waar zich al een rijtje heeft gevormd voor de incheckbalie van Icelandair, we doen gewoon alsof we net zijn aangekomen en het incheck van de reis nu begint ipv vanmorgen om 0900 uur. Alle bagage wordt zeer streng gecontroleerd en 1 stuk handbagage komt boven de 10 kilo uit, we verplaatsen wat en alles is weer in orde. Dag koffers tot in Amsterdam. Er wacht ons weer een rij voor de security en tijdens het wachten stoppen we de laptop weer terug in de juiste handbagage, gekkigheid eigenlijk, 1 koffer 11 kilo de ander 3 kilo. Bij deze security moeten de schoenen, laptops en vloeibaar spul allemaal weer eruit, de procedure is in ons geval elke keer anders geweest. We doen maar gewoon wat er gevraagd wordt. Gelukkig achter de douane meer vertier op JFK, we eten en drinken nog wat, lopen een rondje winkels en zo tikt de tijd toch aardig voorbij. Rond de klok van 2000 uur start het boarden van de vlucht naar Reykjavik en zitten we prima op rij 10. Slapen doen we bijna niet op deze vlucht van 5 uur en 10 minuten. Zo zijn we vlot weer in IJsland, waar het koud en mistig is, het is een heerlijk vliegveld om over te stappen, zo relaxed. We halen nog wat koffie en warme chocomel en dan stappen we in voor de laatste vlucht van onze terugreis naar Amsterdam, deze 2 uur en 40 minuten zijn we allemaal bijna knock out en komen als een paar zombies het toestel uit.... but we are home safely!!! Jaco staat ons bij de gate op te wachten, hij is alweer aan het werk. We wandelen naar de bagageband en de koffers rollen er gelukkig allemaal weer af. Opa staat ons op te wachten en brengt ons weer naar huis, wat een weertje hier, brrr.

We willen terug naar de heerlijke vakantie die wij weer hebben mogen meemaken in de States. Zoveel indrukken opgedaan, NYC, Washington, Niagara Falls, de week in Florida met de hele family, hoe leuk en bijzonder is dat !! De foto's zullen nog veel bekeken worden en alle mooie herinneringen blijven. Plannen worden altijd weer gemaakt dus we hopen snel weer te zeggen WE GO USA 2015 !!!

1. Wat een leuke afwisselende vakantie hebben jullie gehad. Ik heb niet iedere keer kunnen reageren omdat we zelf ook op vakantie zijn maar vond het leuk om mee te lezen. Bedankt voor het verslag met mooie foto's. Sterkte met het gewone leventje en tot een volgende keer. Groetjes Anita

2. Jullie zijn ook alweer thuis.
    Maar wat hebben jullie een super mooie reis gehad.
    Mede door jullie mooie blog zitten woj er ook aan te denken om volgend jaar eerst een paar dagen NY te doen!!
    Bedankt voor het leuke blog was heerlijk om te lezen en gewoon weer plannen maken voor volgend jaar:)
    Groetjes de moolenschotjes

3. Welkom thuis weer! Jullie kunnen terug kijken op een super mooie reis die je niet snel zult vergeten.
    Bedankt voor het meelezen en misschien tot de volgende blog;-)